Szoftver adatvédelmi audit
Szoftver adatvédelmi audit Mit értünk szoftver adatvédelmi audit alatt? Irodánk több ilyen auditot is megcsinált már, ezért összefoglaltuk, hogy mikor és milyen célból érdemes szoftver adatvédelmi
Ha egy cég figyelmet fordít a marketingre, előbb, vagy utóbb marketing tanácsadási és brandépítési tevékenységgel is találkozni fog.
Ha érdekel a brandépítés rengeteg információ található az interneten, hogy mennyira aktuális a téma, mutatja az is, hogy Brandépítős műsor fut egy kereskedelmi televízióban.
Ez a cikk arról szól, hogy mire kell figyelnünk, amikor brandépítési szerződést kötünk.
A brandépítéssel kapcsolatban Irodánk széles skálán mozgó szolgáltatásokkal találkozott.
Ezek a szolgáltatások lehetnek (a teljesség igénye nélkül):
Ahogy látjuk, a klasszikus marketing tevékenység is ide sorolható, mégis más a brandépítés.
Minden mozzanat csak a nagy egész része, meglátásunk szerint a brandépítés célja az adott vállalkozás, vagy termék üzleti és társadalmi megítélésének pozitív irányú befolyásolása. Nem is feltétlenül cél a bevétel növekedés, a célunk például lehet egyszerűen a cégünk megítélésének pozitív befolyásolása, ismertetése.
A klasszikus marketing célja a termék eladásához kapcsolódó tevékenység, a brandépítés inkább a céget, vagy személyt veszi alapul.
Ehhez két példát is hoznánk:
Ha üzleti oldalról nézzük, azért fejlesztünk logót, hogy:
Önmagában a logó egy eredménytermék, de a tényleges cél jóval több.
De láttunk már példát arra is, hogy a hirdető azt szerette volna csak hogy megismerjék a nevét. Például, adott egy félreeső helyen működő, de robotikával komoly szinten foglalkozó cég, aki azért nem tud munkavállalót felvenni, mert sem a működési helyét, sem őt magát nem ismerik az emberek. Neki az a célja, hogy felhelyezze magát a térképre, ezzel javítva munkaerő felvételi képességét. Végső soron ez a termékei minőségét javítja, ami kihatással van a bevételekre is, de nem az eladás a célja a brandépítésnek.
Jogilag is így tudjuk megfogni a szolgáltatások lényegét, a szolgáltatásnak van egy tárgya, de a tárgy nem egyenlő a céllal.
Tapasztalatunk szerint a branding szolgáltatások tipikusan gondossági (megbízási jellegű) típusú tevékenységek.
Ez azt jelenti, hogy a másik fél csak arra vállal (és tud vállalni) kötelezettséget, hogy legjobb szakmai tudásának megfelelően látja el a feladatát és építi a brandet, vagy segít nekünk ebben.
Azaz a másik fél legjobb szakmai tudása szerint:
A tervezési szolgáltatásban viszont már megjelennek a vállalkozási szerződés elemei is, mivel konkrét kézzelfogható eredménytermékeket is kapunk, de ennél több itt sem érhető tetten az eredménykötelmekből (vállalkozási típusú szerződésekből).
A lényeg, hogy ha brandépítési szerződést olvasunk/írunk/kötünk, akkor ne számítsunk arra, hogy a brand építkezésünk során a velünk szerződő személyek tudnak és akarnak felelősséget vállalni arra, hogy:
A szolgáltatók eszközöket adhatnak a kezünkbe, amelyek alkalmasak lehetnek a céljaink elérésére.
De ez nem ugyanaz, mint azt vállalni, hogy ha igénybe vesszük a szolgáltatást, akkor a forgalmunk növekedni fog.
Persze támaszthatunk ilyen elvárást is, de kétséges, hogy a szolgáltató ezt tudja-e vállalni, ténylegesen lesz-e ráhatása.
Másik oldalról elég nehéz bizonyítani, hogy az elvárt számok a szolgáltató hibás teljesítése, vagy külső körülmények miatt nem valósultak meg, így ezt a részét nem erőltetnénk a szerződésben.
A lényeg a pontos és tiszta fogalmazás:
Ha szükséged lenne segítségre keress minket bizalommal.
Szerző: dr. Németh Ádám
2020.10.11.
Vállaljuk szoftver fejlesztési, support, alvállalkozói és licencia szerződések készítését fejlesztőknek és megrendelőknek is, figyelve mind a két fél érdekeire.
Segítünk valamennyi szerzői jogi kérdésére és a fejlesztéssel kapcsolatos más jogi kérdéseire is a választ megtalálni, telefonon, email-en és konzultáció keretében is.
Banki széfben biztosítunk forráskód letétet, ha az üzletmenet folytonosság miatt szükséges.
Segítünk cége védjegyének bejelentésében, kutatással, és a bejelentés intézésével.
Az ajánlatot kérek gomb megnyomásával hozzájárulok az itt megadott adataimnak az adatkezelési tájékoztató szerinti kezeléséhez.
Szoftver adatvédelmi audit Mit értünk szoftver adatvédelmi audit alatt? Irodánk több ilyen auditot is megcsinált már, ezért összefoglaltuk, hogy mikor és milyen célból érdemes szoftver adatvédelmi
Forráskód letét a gyakorlatban Ügyvédi Irodánk forráskód letéttel is foglakozik, cikkünkben összefoglaljuk, hogy álláspontunk szerint a forráskód letétnek milyen folyamat szerint kell megvalósulnia. Mi a forráskód
MIT licence Az MIT licence egy megengedő típusú licence, amit az MIT egyetemen alakítottak ki. A licence megengedő volta abba nyilvánul meg, hogy nem köti le a fejlesztő